28 Ekim 2013 Pazartesi

Eski Adalet Bakanı Cemil Çiçek ve Taha Akyol’a yargıyı etkileme davası açıldı


Eski Adalet Bakanı Cemil Çiçek ve Taha Akyol’a yargıyı etkileme davası açıldı
Cemil Çiçek ve Taha Akyol’a mahkemeyi etkilemeden dolayı dava açıldı.

Aslında bugün başka bir blog yazmayacaktım ama bu haber gerçekten de çok ilginç. Hür Haber’in iddiasına göre eski adalet bakanıCemil Çiçek ve gazeteci Taha Akyol’ayargıda nüfuzunu kullandığı iddiası ile davaaçıldığı ortaya çıktı.
Mahkemeden çıkan dinleme kararının ardından ortalığı karıştıracak gelişmeler yaşandı. Bence ülkemizde olayların nasıl geliştiğini, yargıya kimlerin nasıl müdahale ettiğini görmek açısından bu haber önem taşıyor. Burada kişiler ve dava hiç önemli değil. Türkiye’de hala yargı özgür değil, baskı altında. Bu dava nasıl sonuçlanacak onu da hep birlikte göreceğiz bakalım.
Habere göre 2000 yılında başlayan BAVdavasında ciddi bir ses kaydı ortaya çıktı. BAV’ın eski başkanı Altuğ Müştak Berker, dönemin Adalet Bakanı ve şuanda TBMM başkanı olan Cemil Çiçek ve yazar Taha Akyol hakkında mahkemeyi etkilemeden dolayı dava açmış. Berker, dava dosyasına mahkeme kararı ile dönemin Adalet Bakanı ve mevcut TBMM başkanı Cemil Çiçek ile yazar Taha Akyol'un telefon görüşme kayıtlarını da eklemiş.
hurhaber.com'un elde ettiği belgelere göre; 2000 yılında başlayan BAV davası'nda 2005 yılında sanıklar hakkında zaman aşımı kararı verilmişti. Berker'in mahkemeye verdiği dava dosyasında, BAV ile karşı karşıya gelen prof. dr. Cevat babuna, eşi Semin babuna ve ortakları Makfire Vanioğlu BAV davasının düşmesi anlamına gelen bu mahkeme kararını bozmak için gazeteci Taha Akyol aracılığı ile 2006-2007 yılları arasında dönemin adalet bakanı cemil çiçek ile görüştükleri kendilerine zamanaşımı kararının bozulmasını talep ettikleri kaydediliyor.
Mahkemeye sunulan şikayet dilekçesinde bu davadan dolayı mahkeme kararı ile dinlenen Cevat Babuna'ya ve eşi Semin Babuna'ya ait temmuz 2007 tarihli telefon konuşmalarından, dönemin Adalet Bakanı Cemil Çiçek zamanaşımı kararının bozulması için yargıtay 8. daire nezdinde girişimlerde bulunduğu, ve kararı bozdurduğu iddia ediliyor.
işte skandal o telefon görüşmeleri:
Semin Babuna: alo.
Taha akyol'un sekreteri: semin hanım elif ben. cnn türk merhaba.
Semin Babuna: merhaba elif hanım.
Taha Akyol'un sekreteri: taha bey müsait geldi.
Semin Babuna: öyle mi teşekkür ederim.
Taha Akyol'un sekreteri: biraz önce geldi. bağlıyorum.
Semin Babuna: peki hoşçakalın.
Semin Babuna: alo.
Taha Akyol: alo, buyurun efendim.
Semin Babuna: efendim nasılsınız? hayırlı sabahlar.
Taha Akyol: teşekkürler.
Semin Babuna: çok teşekkür eksik olmayın. ben sizi hem bilgilendireyim dedim, hem de ben bir şey soracaktım efendim size. bizim işlerimiz çok şükür bu ayın sonunda neticeye varıyor. bu ayın 13'unde mahkeme var. biliyorsunuz dışarı çıkma yasağı kondu. ve çok da isabet oldu. ve bu efendim Cemil Çiçek beyin sayesinde, sizin sayenizde hakikatten bu yollara biz vardık. şimdi ben Cemil Bey'e acaba ne şekilde ulaşabiliriz, bir teşekkür etmek isteriz, bir hatırını sormak isteriz. Cevat ve ben. bir konuşmak istiyoruz ama, nasıl ulaşırız?
Taha Akyol: seçimlerden sonra olur efendim? şimdi dağ bayır geziyorlar bilmiyorum.
Semin Babuna: hayır en azından telefonla ulaşsak diyorum, ne dersiniz bilmiyorum ki, bir hatrını da sormak istiyorum. çünkü çok büyük iyiliğini gördük biz. ayrıca sizinde çok büyük bir desteğinizi gördük.
Taha Akyol: estağfirullah rica ederim.
Semin Babuna: ve biz bu yola bu sayede geldik.
Taha Akyol: inşallah sonuç ta beklediğimiz gibi olur.
Semin Babuna: siz sonuçtan ümitlisiniz değil mi, yani çok iyi, her şey çok iyi, yani inşallah bu.
Taha Akyol: sizin verdiğiniz bilgilere göre, ben dosya muhtevatını pek bilmiyorum. sizin verdiğiniz bilgilere göre.
Semin Babuna: a biliyorsunuz. cemil bey bize bir şey yaptı. yol açtı. onu ben burada şimdi söylemek istemiyorum. dosya birleşiyor, harikulade bir şey ortaya çıktı.
taha akyol: çok iyi, memleket kurtulsun.
Semin babuna: kesin olarak bir iki celsede en fazla tamamlanır.
Taha Akyol: inşallah.
Ergenekon'dan yargılananları gördük, 28 Şubat'ı gördük, daha bu memlekete neler göreceğiz bakalım?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder